Demanem als diputats catalans al Congrés el vot en contra del RDL per la Transició Energètica

October 16, 2018

Les entitats que formen part de la Plataforma kV25 s’han dirigit per escrit als diputats i diputades catalans amb dret a vot al Congrés dels Diputats perquè exigeixin esmenar el text del RDL abans de ser sotmès a votació.

El passat divendres 5 d’octubre el Consell de Ministres va aprovar el Reial Decret Llei 15/2018 de mesures urgents per la transició energètica i la protecció dels consumidors. El caràcter d’urgència que li ha conferit el Govern ve determinat per l’objectiu de contenir el preu de l’electricitat i per protegir als consumidors més vulnerables i lluitar contra la pobresa energètica.

“En conjunt és un RD positiu, obre noves vies de generació elèctrica renovable, inclou mesures per afavorir l’autoconsum i també liberalitza la recàrrega de vehicles elèctrics”, afirma Antoni Abad, president de la Cecot, “tanmateix el redactat proposa un nou canvi de tarifes d’alta tensió que, sense cap mena de criteri tècnic, deixa en desavantatge competitiu 4.450 empreses a Espanya, 3.277 d’elles ubicades a Catalunya i la resta entre Aragó, Extremadura i alguna altra comunitat autònoma”.

Per aquest motiu, les entitats de la Plataforma kV25 demanen a la Ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Rivera, i als diputats catalans amb representació parlamentària que es corregeixi l’aplicació del canvi de tarifa elèctrica durant el tràmit parlamentari abans que s’efectuï la votació, amb molta probabilitat a finals d'aquesta setmana.

El canvi de tarifes d’alta tensió que converteix la 6.1b (consumidors connectats entre 30 i 36kV) en Tarifa 6.2 suposa un sobrecost de 300M d’euros anuals a aquestes 3.277 empreses catalanes que estan connectades a 25KV.

Què demanem?

El canvi que demanen és senzill, es tracta d'incloure a la tarifa 6.2 les empreses amb nivell de tensió de peatge a partir de 25kV.És a dir, dels trams proposats al RDL demanem corregir el tram del nivell de tensió:

Nivell de tensió                         Peatge

>= 1 kV i <25 kV                         6.1A

>= 25 kV i <72,5kV                     6.2

Accedeix a la nota de premsa publicada per la Patronal Cecot