La Plataforma kV25 presenta a Brussel·les una denúncia per Ajuts d'Estat en els peatges elèctrics

November 17, 2017

Les entitats adherides a la Plataforma kV25 presenten a Brussel·les una denúncia per Ajuts d'Estat en l'estructura tarifaria de peatges elèctrics.

Amb la denúncia, presentada a la Direcció general de la Competència de la Comissió Europea, les entitats empresarials no només sotmeten a la seva consideració l'actuació del Govern d'Espanya en relació a l'estructura tarifaria de peatges d'accés a les xarxes elèctriques, sinó que a més consideren que la seva actuació contravé la normativa comunitària i constitueix un ajut d'Estat il·legal segons l'article 107 del Tractat Fundacional de la Unió Europea.

L'encarregada de coordinar l'equip jurídic que ha elaborat i tramitat la denúncia, és la mateixa advocada que va gestionar la denúncia per Ajuts d'Estat també a Brussel·les sobre el CASTOR, l'advocada Asun Cirera.

Cirera està convençuda que la denúncia compleix amb els cinc preceptes necessaris perquè la CE l'accepti i plantegi una investigació al respecte: ha de tenir origen d'Estat; ha de constituir un avantatge; ha de ser selectiva; ha d'afectar a la competència i als intercanvis entre Estats Membres i, finalment, la mesura no ha de ser compatible amb el Mercat Únic.

Accedir a la nota de premsa