El Síndic presenta una denúncia a la Comissió Europea per informar-la d'un presumpte ajut d'estat il·legal en el canvi de tarifa elèctrica

October 9, 2017

El passat 4 d'octubre, la Cecot i altres associacions empresarials van rebre carta del Síndic Rafael Ribó, informant que, amb data 27 de juliol va formular una denúncia a la Comissió Europea per informar-la d'un presumpte ajut d'estat il·legal en el canvi de tarifa elèctrica (peatge) en les línies de distribució de tensió entre 30 i 36 kV.

La denúncia es va presentar en atenció als informes rebuts de l'Autoritat Catalana de la Competència, de la Direcció General de Promoció Econòmica, Competència i Regulació (Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda) i de la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial (Departament d'Empresa i Coneixement) i diferents associacions empresarials, que avalaven aquesta posible irregularitat.

Sobre la Plataforma kV25

L'objetiu de la Plataforma kV25 és promoure els canvis regulatoris necessaris perquè les xarxes elèctriques amb tarifa 6.1A i fins a 25kV també quedin enquadrades en la tarifa 6.2.

Amb això es pretén corregir la incoherència que, a la vegada, provoca la discriminació econòmica que sofreixen les empreses connectades a xarxes de distribució de 25kV i 30 kV, els quals no poden decidir adscriure's a la Tarifa 6.2, més econòmica, simplement perquè no existeixen a les seves zones geogràfiques., tal i com denuncia les associacions impulsores d'aquesta plataforma.