El Pacte Nacional per a la Indústria invertirà més de 1.800 milions d'euros per desenvolupar i enfortir el sector fins al 2020

July 11, 2017

Aquest pressupost mobilitzarà més de 3.100 milions d'euros de recursos d'altres administracions i del sector privat.

• Els sis grups de treball han fixat 116 actuacions per desenvolupar en competitivitat i ocupació industrial; dimensió empresarial i finançament; indústria 4.0 i digitalització; formació; infraestructures i energia; i sostenibilitat i economia circular.

• El procés d’elaboració del Pacte ha estat basat en la concertació i avui s’ha presentat a la Taula del Pacte Nacional per a la Indústria, formada per representants del Govern, organitzacions empresarials i sindicals, partits polítics, universitats, col·legis professionals, associacions municipalistes i centres tecnològics.

El Govern, a través del desenvolupament de les mesures que preveu el Pacte Nacional per a la Indústria (PNI), invertirà un total de 1.844 milions d’euros per desenvolupar més de 116 actuacions que enforteixin  el sector fins al 2020. Aquest pressupost mobilitzarà més de 3.100 milions d’euros de recursos d’altres administracions i del sector privat en aquest mateix període. Per aquest primer any ja s’han destinat 468 milions d’euros. El procés d’elaboració del Pacte ha estat basat en la concertació amb els agents econòmics i socials, i el seu contingut està alineat amb les directrius comunitàries.

El conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila, ha destacat en la roda de premsa de presentació del Pacte Nacional per a la Indústria que aquest “inclou compromisos concrets i de tots els agents implicats i que afavorirà a crear més indústria”. El conseller ha avançat que demanarà comparèixer al Parlament per tal que els grups parlamentaris enriqueixin el pla.

Us fem arribar la Nota de premsa emesa pel Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya on podreu consultar la informació complerta.

Fotografia: El conseller Vila i els representants dels agents econòmics i socials (GENCAT)